Podcast Filip Dochy
0

Podcast Filip Dochy

Stoppen met lesgeven en toetsen!

(Interview Filip Dochy door Peter Loonen)

“Docenten moeten stoppen met lesgeven en de praktijk in het beroepsonderwijs brengen wanneer ze impact willen hebben in het leerproces van hun studenten.”

Dit is de eerste stelling van Filip Dochy tijdens een interview dat ik met hem had.

Wil je meer horen over zijn opvattingen over High Impact Teaching en de rol van toetsing daarbij (ook mee stoppen!)?

Luister de podcast (13 minuten) van het interview en kom al in de stemming voor het High Impact Teaching Event van 8 november in Barneveld.

Dochy pleit voor een sterke toename van de praktijk in het beroepsonderwijs, uitdagende en relevante vraagstukken en veel verantwoordelijkheid bij de student. Toetsing die daar bij hoort is permanente evaluatie in die praktijksituatie. Stop met summatieve en formatieve toetsing. De consequentiële validiteit hiervan is laag en die van permanente evaluatie juist hoog.

Een boeiend interview dat je hieronder kunt terugluisteren.

Ander nieuws uit de kleedkamer